Algemeen

  • Waar is mijn bestelling?

    We houden je op de hoogte over iedere fase van het bezorgproces. Zodra je bestelling overgedragen is aan de vervoerder, krijg je van ons een verzendbevestiging en vervolgens het zendingnummer van UPS. 
    Ben je geregistreerde klant, dan kun je de status van de bestelling ook zien in je klantaccount.

    Heb je geen bevestiging van je bestelling gekregen? Neem dan contact op met onze klantenservice. We helpen je graag snel verder.

  • Krijg ik alle artikelen tegelijk?

    Wij proberen alle artikelen zo veel mogelijk in één levering te bezorgen. Bij uitzondering kan het gebeuren, dat we je bestelling over meerdere zendingen moeten verdelen. Mogelijke oorzaken zijn de bestelhoeveelheid, afwijkende afmetingen of afwijkend gewicht, maar het kan ook bijvoorbeeld een wijziging in de beschikbaarheid van artikelen zijn. Als we je bestelling verdeeld hebben over meerdere leveringen, dan zie je dit bij Traceren van UPS onder 'verdere pakketten'. Bij levering van je pakket krijg je een retourformulier meegeleverd, daarop staan alle bestelde artikelen. Je kunt hier niet op zien of er nog deelleveringen geleverd worden. Heb je vragen, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. 

  • Waarom krijg ik geen bevestiging van mijn bestelling?

    Het verzenden van de bevestiging kan soms wel 15 minuten duren. Kijk ook in je spam of map ongewenst. Heb je nog vragen, neem dan gerust contact met ons op.

  • Hoe annuleer ik mijn bestelling?

    Wij werken zeer nauw samen met onze logistiek, om je bestelling zo snel mogelijk te verzenden. De tijd dat je je bestelling nog kunt annuleren, is daardoor zeer beperkt. Als annulering nog mogelijk is, dan zie je dat als optie in je klantaccount. Als je een bestelling als gast gedaan hebt, neem dan meteen contact op met de klantenservice om te kijken of annulering nog mogelijk is. 
    Wij zijn te bereiken maandag t/m donderdag 8:00 tot 17:00 uur, vrijdag 8:00 tot 16.00 uur.

  • Kan ik de artikelen eerst uitproberen, en dan eventueel terugsturen als ik dat wil?

    We bieden je ons vrijwillig retourrecht van 60 dagen, binnen die termijn kun je uitproberen of de artikelen voldoen. Zou je niet tevreden zijn met een artikel, dan kan je het artikel retourneren. Het artikel dient dan uiteraard in nieuwstaat te zijn. De exacte procedure vind je onder 'Hoe retourneer ik mijn bestelling?' in deze FAQ. 

  • Waarom werkt mijn kortingscode niet?

    Controleer eerst of je bestelling voldoet aan de voorwaarden van de kortingscode. Is dat inderdaad zo en werkt toch je kortingscode niet, neem dan gerust contact met ons op. Stuur een e-mail aan info.nl@leifheit.com met in de onderwerpregel #FAQ1 en vermeld in je e-mail de kortingscode. 

  • Wat zijn de verzendkosten en retourkosten?

    De verzendkosten bedragen € 4,95. Vanaf € 40 is verzending gratis. Retourneren is gratis voor jou.

  • Hoe kan ik betalen, met welke betaalwijzen?

    Je kunt bij ons betalen met je creditcard (Visa/Mastercard), PayPal, Google Pay en Klarna Pay Later (achteraf betalen).

  • Hoelang kan ik gratis retourneren?

    Wij bieden je ons vrijwillige retourrecht van 60 dagen: tot en met 60 dagen na ontvangst van het artikel kun je het artikel terugsturen. 

  • Kan ik het ontvangen artikel ook ruilen?

    Nee, omruilen is niet mogelijk. Nadat we je retour ontvangen en goedgekeurd hebben, betalen we je de aankoopprijs terug. Je kunt een nieuwe bestelling plaatsen voor het nieuwe artikel.

  • Er zit geen factuur in het pakket

    We denken ook aan het milieu, daarom sturen we je alleen een digitale factuur. De factuur krijg je per e-mail, al binnen korte tijd na de verzending van je bestelling. Je kunt de factuur ook daarna nog bij ons aanvragen. 

  • Wat kan ik doen, als een artikel ontbreekt bij levering/als de zending niet volledig is?

    Bij levering van je pakket krijg je een retourformulier meegeleverd, daarop staan alle bestelde artikelen. Je kunt hier niet op zien of er deelleveringen geleverd worden. Deze info kun je vinden bij Traceren van UPS. Als er nog meer leveringen onderweg zijn, dan kun je dat daar zien. Vind je de info niet, of heb je nog vragen, neem dan contact op met onze klantenservice. 

  • Hoe kan ik de factuur corrigeren?

    Oei, je hebt een tikfoutje in het adresveld gemaakt of je bent vergeten de bedrijfsnaam in te vullen? Geen probleem! Wij corrigeren de factuur gewoon voor je. Stuur een e-mail aan info.nl@leifheit.com met in de onderwerpregel #FAQ3 en vermeld in je e-mail het bestelnummer, het foute of onvolledige adres en geef duidelijk aan wat je gewijzigd wil hebben. 

  • Ik heb geen retourformulier gekregen. Wat nu?

    Neem contact op met onze klantenservice. Stuur een e-mail aan info.nl@leifheit.com met in de onderwerpregel #FAQ4 en vermeld in je e-mail het bestelnummer.

  • Ik heb geen retoursticker ontvangen. Hoe kom ik aan een retourlabel?

    Om een nieuw retourlabel voor een retourzending te ontvangen stuur je een mail naar klantenservice@roebke.nl 

    Wij sturen je een link waarmee je zelf een nieuw retouretiket kunt aanmaken.
     

  • Kan ik het leveringsadres nog veranderen nadat ik mijn bestelling geplaatst heb?

    Wij werken zeer nauw samen met onze logistiek, om je bestelling zo snel mogelijk te verzenden. Daarom kun je het leveringsadres niet meer veranderen nadat je de bestelling geplaatst hebt.

  • Waar vind ik de bankgegevens om mijn factuur te betalen?

    Dit is van toepassing als je Klarna Pay Later (achteraf betalen) gekozen hebt. Na verzending van de artikelen, en nog een keer als de betalingstermijn bijna verstreken is, krijg je alle benodigde informatie om het verschuldigde bedrag over te maken. Heb je deze e-mails per ongeluk gewist of niet ontvangen, neem dan contact met ons op. Stuur een e-mail aan info.nl@leifheit.com met in de onderwerpregel #FAQ2 en vermeld in je e-mail het factuur/bestelnummer.

  • Hoe verwijder ik mijn gegevens?

    Uiteraard kun je alle voor marketingdoeleinden bij ons opgeslagen gegevens laten verwijderen. Stuur hiertoe een e-mail aan info.nl@leifheit.com met in de onderwerpregel #FAQ5 en vermeld in je e-mail je contactgegevens en je verwijderingsverzoek. 

  • Hoe retourneer ik mijn bestelling?

    Wij bieden je ons vrijwillige retourrecht van 60 dagen: tot en met 60 dagen na ontvangst van het artikel kun je het artikel terugsturen. Voor de retourzending van je bestelling (dat kan de complete bestelling zijn of een of meerdere artikelen ervan) ontvang je bij je bestelling de volgende documenten: 

    • Retourformulier
    • Retouretiket van UPS

    Als je van ons vrijwillige retourrecht gebruik wilt maken, ga dan als volgt te werk: 

    Vul het retourformulier in. Vul alle artikelen in die je terug gaat sturen. Leg het retourformulier in je pakket.
    Leg alle artikelen die je gaat terugsturen in het pakket.
    Maak het pakket goed dicht, zodat het tijdens de terugzending niet per ongeluk open kan gaan.
    Plak het retouretiket goed zichtbaar op de doos. Verwijder alle eventuele andere adresetiketten van de doos.
    Geef je pakket af bij een UPS-pakketpunt bij jou in de buurt.
    Heb je nog vragen over retourneren, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. 

  • Wanneer ontvang ik de terugbetaling?

    Niet blij met je bestelde artikel? Jammer. Maar je kunt het artikel probleemloos en gratis terugsturen. Als je het op www.leifheit.nl bestelde artikel teruggestuurd hebt, betalen wij je de aankoopprijs terug, na ontvangst en goedkeuring van je retour. In sommige gevallen kan dit 14 dagen duren, hiervoor vragen we je begrip. Wij betalen het bedrag terug met de betaalwijze die jij oorspronkelijk gekozen had. Zodra wij de terugbetaling gedaan hebben, laten we je dat weten per e-mail. 

  • Kan ik een ander leveringsadres opgeven, dus een ander adres dan van mij als besteller?

    Is je bestelling een cadeau of doe jij de bestelling voor iemand anders? Ja, dat kan zeker. Je kunt gewoon een afwijkend leveringsadres aangeven. De factuur wordt uitsluitend verzonden per e-mail, de ontvanger van de bestelling blijft dan dus geheel buiten het betalingsproces. 

  • Is levering aan een pakketpunt mogelijk?

    Op dit moment worden alle bestellingen bezorgd door UPS. Verzending naar een pakketpunt is niet mogelijk.

  • Kan ik ook met een e-mail bestellen, of telefonisch bestellen?

    Bestellen per e-mail of bestellen per telefoon is niet mogelijk. 

  • Kan ik mijn bestelling ook in het buitenland laten bezorgen?

    Op dit moment is op www.leifheit.nl alleen bezorging binnen Nederland mogelijk. Op www.leifheit.de kun je bestellingen voor Duitsland doen, en op www.leifheit.at voor Oostenrijk.

  • Welke garantie geldt voor artikelen die ik besteld heb op www.leifheit.nl?

    In principe geldt bij ons voor alle artikelen een wettelijke garantie van twee jaar. Als aanvulling daarop geven wij op veel artikelen een vrijwillige fabrikantgarantie van 3 of 5 jaar. De precieze garantieduur vind je altijd in de artikelbeschrijving. Als er geen extra garantie vermeld wordt, dan geldt altijd de hierboven beschreven wettelijke garantietermijn. 

  • Mijn bestelling lijkt geannuleerd maar het bedrag is wel afgeschreven van mijn bankrekening. Wat nu?

    Op de (digitale) afschrift van je bankrekening staat ook het ordernummer van Leifheit vermeld. Controleer of dit nummer overeenkomt met je bestelnummer van je geannuleerde bestelling. Indien je betaalde order geannuleerd is verzoeken wij je contact op te nemen via het contactformulier. Indien het een ander ordernummer betreft heb je waarschijnlijk 2x besteld en is de tweede bestelling goed doorgekomen.